Goed ter voorbereiding en ondersteuning tijdens de zwangerschap en de bevalling. Je hoeft geen ervaring met yoga te hebben om deel te nemen.

Wanneer begin je met zwangerschapsyoga?

Je begint met zwangerschapsyoga na je eerste trimester. De cursus duurt 5 weken en dan heb je hierna nog genoeg tijd om je lekker thuis te ontspannen en voor te bereiden op de bevalling. Komt dit allemaal niet goed uit door wat voor reden dan ook, neem dan contact op met Nanda zodat er andere aangepaste afspraken gemaakt kunnen worden.

Wat doen we in de les?

Lessen 1 t/m 4:

Hierin komen lichamelijke oefeningen aan bod om het lichaam soepel en ontspannen te houden. De docente geeft je tips en aanwijzingen bij verschillende lichamelijke klachten.

Om controle te houden over je kracht, energie en het persen zijn ademtechnieken belangrijk. Deze komen daarom ook elke les terug. Daarnaast leer je over de weeën en de perstechnieken die in combinatie met de ademtechniek zorgen voor een gefundeerde bedrevenheid. Je weet straks in welke fase van de bevalling je welke adem en perstechniek moet toepassen. Dat geeft je mettertijd vertrouwen.

Elke les wordt afgesloten met een ontspanning, waarin je helemaal tot rust komt. Daarna ben je meer in balans en voel je je fitter zowel lichamelijk als geestelijk.

Naast de klassikale lessen krijg je al het geleerde tevens digitaal aangeboden. In deze leeromgeving vindt je veel bonusmateriaal zoals diverse informatie over massage, adviezen, voeding, baarhoudingen, pijn, pijnstillers en ontzwangeren. Bovendien zijn er filmpjes te zien met oefeningen die prettig zijn om te doen en een filmpje om straks weer een platte buik te krijgen.

Onderwerpen zijn o.a. bevalling thuis of in het ziekenhuis, complicaties, omgaan met pijn en pijnstilling, het opstellen van je eigen geboorteplan welke staat in de digitale leeromgeving en nog veel meer.  Er worden diverse oefeningen gedaan die je vooral ontspanning geven tijdens het opvangen van de weeën.

Les 5:

Is een speciale informatieve en praktijk gerichte Partnerles waarin ook zijn leren wat de adem en perstechnieken zijn. Dit is belangrijk omdat je partner je dan optimaal kan steunen en begeleiden voor, tijdens en na de bevalling. 
 
Jullie krijgen ook uitleg over het proces van de bevalling en het opstellen van je eigen geboorteplan, welke staat in de digitale leeromgeving en nog veel meer.  Er worden diverse oefeningen gedaan die je vooral ontspanning geven tijdens het opvangen van de weeën.
 

Ook voor de partners in spe is er digitaal lesmateriaal met tips, partneroefeningen, adresaanraders voor websites, dvd’s en boeken.

Al met al is in deze cursus voor zeker 20 jaar aan kennis en ervaring gestoken. Het hele team van Yogaplaza wenst je dan ook een prettige en leerzame tijd toe met als kers op de taart een prachtige baby!


Nanda Schenkels Eigenaresse Yogaplaza
Nanda Schenkels
BIJ OPGEVEN (PER EMAIL) ALTIJD VERMELDEN:

voor en achternaam
volledige adres gegevens
telefoonnummer
e-mail adres
je uitgerekende datum

STUUR EEN EMAIL OP JE OP TE GEVEN OF BEL VOOR INFO.

Opfrislessen

Ben je zwanger van je 2de of 3de kindje en wil je alleen wat opfrislessen komen volgen dan is dat ook mogelijk. Neem ook hierover contact op met Nanda.


Spoedles bevallen?


Bekijk hier een zwangerschapsyogales met Nanda.